Då är det som "vanligt" igen då

Två veckor på jobbet avverkade och genast är allt som "vanligt" igen då dagarna bara rullar på allt för fort och tiden inte räcker till! Har nog inte riktigt kommit in i dessa rutiner än känner jag, utan blir mestadels en dag i taget. Men det ska väl rätta till sig det också hoppas jag - jag gillar ju trots allt rutiner...
 
Vad har då hänt under dessa två veckor sen jag skrev sist (på min sista lediga dag)?!
Inte så hemskt mycket egentligen, utan mycket jobb har det blivit så klart. I onsdags var i alla fall eleverna äntligen på plats igen och det blev lite liv i det tomma klassrummet:
 
Älskar ju verkligen mitt jobb och detta läsår blir det lite extra utmaning då jag ska ha en klass 4 (fortsätter med min klass ytterligare ett år helt enkelt)! Har aldrig haft en fyra själv så här innan utan bara haft enstaka lektioner så som so och engelska. Nu blir det hel kitet och det ska bli superkul!
 
 
Jag har även sprungit en del hos optikern och fick linsförbud i en veckas tid och har därför fått leka glasögon-orm:
 
Var på återbesök igår och fick besked att jag kan börja använda linserna igen, om jag har några linsfria dagar/vecka. Det kan jag väl klara av hoppas jag, viktigt att vara rädd om ögonen!
 
 
Vad det gäller min träning är jag heller inte inne i mina rutiner där än. Men jag har en ny plan som ska verkställas 1 september så jag ser vägen fram dit som lite uppvärmning! Sedan är det slut på ostrukturerrad träning och dålig kosthållning! Från och med 1 september är 150% satsning som gäller, minst!
 
 
 Jag har i alla fall kommit igång med mina morgonpromenader igen och det känns toppen! Dock är det fruktansvärt mörkt och kallt ute klockan 4.40 så reflexväst och mössa har varit ett måste:
 
 
 
 
Jag tänker även försöka komma igång med  min Scrapbooking igen och då måste man ju handla lite nytt så klart! Fina stämplar designade av  Malin beställde jag på nätet:
 
Jag har även införskafft ett gäng promarkerspennor för att se om jag kan lära mig färglägga också:
 
 
Så där ja, då är det lite uppdaterat här sen sist då! Hoppas få ordning på rutinerna snart igen då och få till lite inlägg lite tätare framöver då, men jaglovaringet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Malin Kahlqvist:

skriven

Ja,va rädd om ögonen, jisses. :) Du vet ju hur jag haft och har det med mina.
Va kul att du köpt stämplar...smickrad, ser även fram emot att få se något alster med dom på. :)
Vi närmar oss scrappens årstid. :)
Promarkers va inte så lätt som man trodde inte..träna på helt enkelt. Kramar Malin

Svar: Nej, det kommer bli många övningstimmar med pennorna! Behöver utveckla mitt tålamod förstår jag!
Anna Smid


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: