Tillbaka i Österrike (resdag 7)

Efter en natts sömn i Italien vaknar vi upp till denna dimmiga utsikt:

Vi äter lite frukost, typ lite ljust bröd och marmelad vilket var utbudet om man nu inte ville ha massa söta bakverk!

Efter gårdagens negativa upplevelse av bilfärd (vilket i och för sig så här i efterhand ändå kan ses som en annorlunda upplevelse och inte fullt så otäckt nu när det är över...) valde vi att revidera den planerade resvägen och så snabbt som möjligt ta oss ut från Italien och då via motorväg!

Först bara ta oss nedför bergsvägen då så klart:

Fortfarande blött och regnigt som ni ser men ändå en tröst att vi var på väg att lämna Italien bakom oss för att ta oss tillbaka till Österrike! Efter några timmar på motorväg var vi sedan tillbaka i Innsbruck:

Vi tog en tur på köpcentrat där igen och det blev lite träningskläder inhandlat för min del. Sedan ytterligare ett besök på biltvätten för att någorlunda bli av med all småvägssmuts och asfaltsbeläggning från alla vägarbeten:

Sedan var det då dags att styra vidare mot dagens slutmål som var Kitzbuhel. På vägen hit fick vi åka lite småvägar igen, dock mycket trevligare än de i Italien. Vi passerade även denna camping som inte lät så inbjudande precis:

Resan fortsatte och vi gjorde ett stopp i Zell am Ziller för lite middag:

Så småning om var vi då framme vid Kempinks Hotel Das Tirol där vi bokat in oss tre nätter. Ett mycket trevligt och fint hotell (samma kedja som vi brukar bo på när vi är i Kroatien). När vi kom inkörandes på parkeringen regnade det (så klart) och hotellet piccoli kom utsprngande med paraply för att vi inte skulle bli blöta när vi gick för att checka in! Han följde oss sedan och visade oss vägen till parkeringsgaraget. Inne på det fina rummet (som var uppbäddad för natten)
väntade lite körsbär och choklad:

Skönt att ha lämnat Italien och vara på österrikisk mark igen!