Shoppa är alltid kul!

Jag har ett behov av att uppdatera min "jobbgarderob" en hel del då de flesta av mina byxor är alldeles för trasiga för att använda och massa t-shirts har sett sina bästa dagar! Jag tycker att det känns fräschast att ha en garderob av kläder som jag har på jobbet och en garderob som jag använder "privat". Oftast har det varit så att när jag "tröttnat" på de privata kläderna så har de förflyttats till jobbgarderoben så att jag kunnat köpa nya privatkläder. Men nu ett tag så har jag känt ett stort behov av att uppdatera jobbgarderoben med lite nyinköpta kläder, men samtidigt vill man ju inte lägga för stora pengar på kläder som "man bara har på jobbet", även om man är mer timmar på jobbet än privat...
 
Hur som! Innan jobbet satte igång igen efter sommarlov tog jag en tur till Lager 157 i Jönköping för att köpa på mig lite nytt och hittade då två par byxor, en skjorta och två tröjor som passar perfekt till jobbet! Lite bonus att jag hittade en klänning och skor som jag kan ha privat!
 
Kunde säkert ha klarat mig på det nyiköpa ett tag, men i veckan fick jag lite köpsug igen och kände att Lager 157 ändå hade en hel del att erbjuda. Så idag tog jag med mig mamma på en roadtrip till Gällstad för ett besök på Lager 157 där, ombyte förnöjer ju alltid! Och även idag lyckades jag bunkra upp med en hel del minsann: 6 t-shirts, en tröja och två par jeans! Och bonus med en jacka för "privatbruk"! Mössa och strumpor köpte jag i sportaffären.
 
 
Och nu när jag provat igenom det här hemma så kanske jag börjar använda en del privat först innan det får bli jobb-kläder... Istället ska jag gå igenom mina privatkläder och kanske flytta över lite till jobbgarderoben därifrån!
 
Känns i alla fall skönt att ha fyllt på lite inför hösten!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: