Ska jag någon gång lära mig att ha ordning?!

Jag har en superbra pysselhörna med en jättebra arbertsyta i ett av våra rum här hemma. Tyvärr är jag urdålig på att hålla denna yta fri från en himla massa saker som inte hör hemma där... Har blivit som en perfekt avlastningsyta där jag lägger ifrån mig allt möjligt, så som kläder, burkar som ska till pant, böcker, väskor, smycken... you name it! Helt onödigt att lägga alla dessa prylar här istället för på rätt plats direkt, och ingen annan att skylla på förutom på mig själv.
 
I veckan fick jag ett ryck och röjde på bordet och det ser ju så mycket trevligare ut när det liksom är tomt och det går definitivt lättar att pyssla där då också!
 
Får dessa städryck emellanåt (när det liksom börjar rasa ner på golvet...) och tänker varje gång att "nu ska jag minsann hålla det så här rent hela tiden"! Brukar vanligtvis hålla i sig en vecka som mest och sedan börjar det läggas saker där igen. Och när väl första saken är lagd där går det liksom av sig själv att lägga fler saker där "så länge".
 
Och känner jag mig själv rätt kommer det bli precis likadant igen om några dagar... eller... ska jag lyckas denna gång?! Återstår att se!
 
En stor fördel med dessa städryck är att det vid dessa tillfällen oftast per automatik blir lite av en upprensning och genomgång av massa prylar som jag egentligen inte har någon användning för men inte haft hjärta att slänga. Men i städrycket så går det mycket lättare att slänga, vilket borde innebära mindre att rensa bland nästa gång väl?!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: