Idag är det vila från träning och kost-tänk

Mitt sommarlov rullar på för fullt och trots att jag inte gör så mycket så går tiden väldigt fort!
 
Eller "inte gör så mycket" är väl kanske lite fel då jag tränar en hel del, och det var ju liksom så det var tänkt med tanke på min kommande satsning (läs HÄR).
 
Har fått till bra rutiner med min träning som jag trivs med. Funkar superbra om inget annat är inplanerat under dagen, men då är det ju bara att kasta om lite i min "plan". Men om inget annat står på agendan ser mina dagar ut som följande:
 
Vaknar någon gång runt 8 - 9-tiden och går då ut på min morgonpromenad. Samma runda varje dag, då jag gillar rutiner... Så det blir "Brogårdsrundan" på 5,5 km som tar 45-46 minuter (tack Runkeeper) och under tiden lyssnar jag på roliga avsnitt av "Tyngre Radio". Jag har alltid tidigare varit motståndare av att lyssna på massa saker när man är ute och går, men har ändrat min åsikt där helt enkelt! Gäller ju liksom att ta vara på tiden...
 
När jag sedan kommer hem äter jag frukost (nästan alltid proteingröt, annars blir det kvarg med bär, och ägg. Efter det kör jag på med lite posseringsträning för att få till rörelserna så bra som möjligt redan nu. Det är skitsvårt och dessutom jättejobbigt, hur konstigt det än kan låta... Men 10-15 minuter räcker, sen är jag ganska så slut!
 
Efter detta beger jag mig till gymmet för att köra ett pass där på mellan 1 och 1,5 timme. Följer slaviskt min träningsdagbok så jag slipper tänka själv, samtidigt som jag med hjälp av denna hela tiden pressar mig själv till förbättrade resultat!
 
Sen är det hem för att käka lite mellanmål och sen hoppa in i duschen.
 
Efter det har jag "resten" av dagen över till att göra typ ingenting... Förutom fixa middag, mellanmål och kvällsmål...
 
Så som sagt dagarna rullar på helt enkelt! Räknade för skojs skull efter hur jag ligger till och insåg att jag idag går in på min lediga dag nummer 31 (och har ett gäng kvar). Jag har under dessa 31 dagar gått "Brogårdsrundan" 21 gånger (totalt 11,5 mil) och "gymmat" 27 gånger! Känns ändå ganska så bra måste jag säga och jag känner mig nöjd! Har även skött kosten på ett bra sätt, om än inte helt så slaviskt som jag borde men någon förbättringspunkt måste det ju finnas att arbeta vidare på!
 
Så därför kommer jag idag ta en helt "ledig" dag från allt vad träning och kost-tänk handlar om! Tänker till och med kosta på mig att korka upp ledighetens första flaska vin!
 
Önskar er alla en trevlig lördag!
 
Och glöm inte bort att jag har gratis sten för den som behöver det och även några Compeed plåster kvar!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: