Att släppa allt!

Jag har nu under en veckas tid helt släppt allt tänk på kost och träning! Jag har inte varit på gymmet på hela veckan och jag har brytt mig ett dugg om vad jag har ätit!

Grunden till det hela var en inplanerad minisemester till Lübeck torsdag till lördag då jag i förväg bestämt att då ska jag äta gott och lyxa till det med några glas vin dessa dagar!

Att jag sen förlängde det hela till en att låta det bli hela veckan och skippa gymmet var ju inte planerat från början utan ”det bara blev”. Som jag skrivit innan så har ju hösten varit intensiv på flera håll och därför kände jag att jag behövde ett break från allt helt enkelt. Och för att inte skapa onödig ”ångest” över slarv så valde jag helt enkelt att köra på en helt ”fri” vecka.

Så det har blivit en del mindre nyttig mat under veckan, choklad och godis har slunkit ned i magen och både vin och någon drink blev det under Lübecks-vistelsen! Allt har smakat riktigt bra och det kändes som ett bra beslut.

Nu är jag dock redo att göra en klassisk nystarts-måndag i morgon och då även kunna skruva åt det hela ett snäpp hårdare kanske! Har möte med Lisbet på torsdag och kanhända att det då görs upp planer för en kommande diet!

Men jag ångrar absolut inte den gångna veckan utan känner mig nöjd med att våga släppa taget lite och på så vis kunna ladda om batterierna lite också.

 

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: