Diet pågår och jobb-byte på gång

Här är det som vanligt ganska så glest med inläggen... Ber om ursäkt för det till er som ändå är här och kikar in då och då! Men då måste det ju vara superpositivt med ett nytt inlägg nu då i alla fall...
 
Sist jag skrev var ju i samband med "höstlovet" och att jag då släppt allt vad det gällde kost och träning. Nu är jag tillbaka på "rätt" bana igen och jag har påbörjat en diet (som jag ju anade var i faggorna sist). Det känns bara fint även om jag kanske inte kör superstenhårt i nuläget. Men en liten föraning om vad som komma skall framöver helt klart. Ska bli spännande att se hur kroppen svarar på detta. Har kört på i typ tre veckor nu och det är ju alldeles för tidigt att göra någon större analys på. Men ska träffa Lisbet på onsdag igen och då blir det väl lite mätning kan jag tänka mig.
 
Jobb-mässigt händer det stora grejer! Jag har, efter snart 15 år på samma plats, valt att söka mig till en ny arbetsplats! Fortfarande som lärare och fortfarande i samma kommun, men på en annan skola! Förhoppningsvis börjar jag direkt med det nya efter jullovet! Känns himla bra faktiskt, men framför allt spännande! Visst är det med blandade känslor ett sånt beslut tas, att lämna en klass som jag slitit oerhört med sen de gick i ettan (femmor nu) och en helt fantastiskt skola med underbara kollegor! Så många tankar har farit runt och fördelar och nackdelar har vägts mot varandra. Men ett beslut är då taget och jag är nöjd med det. Har valt att mer eller mindre bara se helt till vad som gynnar mig som person bäst och då är det denna nystart jag behöver med helt andra förutsättningar.
 
Får återkomma med rapport om både diet och jobb framöver då helt enkelt!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: