Framtidstankar med träningen

Snart nytt år och tävlingskalendern för kommande säsong ligger nu ute så det är väl hög tid att planera för kommande tävlingar?!

Mina tävlingsplaner ligger ju visserligen ganska så långt fram, typ november/december 2017, så kanske inte superpanik på så sätt… Men det tar ju galet mycket tid att bygga muskler och forma den kropp man vill ha. Och att bara tänka ”det är ju så länge kvar” är ju en risk, för helt plötsligt är man liksom där!

Så i början av veckan när jag var på träningspass hos coach Lisbet började vi spåna på lite datum och planer framöver. Nu när jag inte tävlar på nybörjar-nivå så är ju kraven (framför allt min egna) högre och det kommer krävas en galet grym fysik för att ha någon chans över huvud taget! Och för att nå den eftersträvade fysiken är det ju egentligen bara två saker som gäller- träna hårt och ät rätt. ”Svårare” än så är det ju inte eller?!

Om det ändå vore så enkelt?! Krävs ju ett jävlar anamma och ett starkt pannben och karaktär för att lyckas! Och för min del så är det nu dags att snäppa upp en nivå på alla sätt och vis och inte längre tänka ”det är ju så länge kvar så det är ok att fuska lite grann…”. Nej, nu är det pannben på igen!

Så för att öka motivationen något så har vi satt upp ett ”fejk-datum” i vår då jag ska vara tävlingsklar med allt ved det innebär (mer eller mindre)! Då får vi även chans att testa på det här med en tömning igen och se vad som finns där under de mjukare delarna och vad som behöver förbättras för höstens tävlingar!

Ska bli ett spännande år helt enkelt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: