Nybakat!

Så här i jultid översvämmas alla sociala medier av julkakor och julgodis, den ena ser godare ut den andra och man blir ju galet sugen... Dock gäller det att lägga band på sig själv för att inte bli helt besatt och gå loss på att testa alla spännande recept. Att jag dessutom går på diet är ju ett själ till att inte baka allt för jag kan ju liksom inte äta det...
 
Nu är visserligen dieten inte superstrikt just nu, men jag försöker följa den så mycket som möjligt. För allt onyttigt som jag stoppar i mig ska ju liksom jobbas bort så småningom. Och ju mindre onyttigt som hamnar i magen desto enklare att få resultat av träningen helt enkelt.
 
Men... det är ju kul och baka och lite kul måste man ju få ha så idag har jag bakat ändå! Som sagt så är det ju jultid och pepparkakor hör ju definitivt till julen så det blev ett gäng bakat idag. Tror inte jag bakade några förra året, utan då blev det ett gäng "köpe-pepparkakor" så i år var det väl dags att fixa några själv. Fast helt själv är väl kanske fel att säga då jag köpt degen... Så mitt jobb var ju bara att baka ut dem... Men goda blev de i alla fall!
 
 
Jag bakade även en sorts "K'rleksmums" fast i lite nyttigare variant, om en kaka nu kan räknas som nyttig... Men kakan är sockerfri och det är väl lite nyttigare?! Fast å andra sidan innehåller den sötningsmedel i stället, men kalorimässigt blir det ju lägre än med socker : )
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: