Blogg-lista

Om man är runt på lite olika bloggar så stöter man titt som tätt på olika typer av blogg-listor. Dessa kan vara lite småkul att läsa tycker jag. Vet inte om du som läsare här uppskattar det, men hur som så kommer det här en blogg-lista om mig som jag helt enkelt snodde på en annan blogg:

Bästa frukosten?
Just nu är det ju typ bara gröt eller en proteinshake med havregryn som gäller då jag går på diet Kan låta tråkigt men funkar helt okej anser jag. Att äta är ju inte en favoritsyssla enligt mig så snabbt och enkelt är helt min melodi egentligen.

Men sen är det ju alltid väldigt gott att få njuta av en härlig stor frukostbuffé som på hotell! Att kunna plocka lite utav varje är ju trevligt!

Aldrig få ta ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen?
Vet inte när jag egentligen drack en drink senast, vin är helt klart mer min melodi. Så att skippa drinkar är ju ett lätt val!

Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken?
Skulle jag tänka praktiskt skulle det antagligen bli svart för det funkar alltid. Men i övrigt så är ju rosa en klar favorit!

Bästa uppfinningen?
Oj, den var svår! Finns massor som skulle vara svårt att vara utan. Men en vanlig klassisk telefon är ju ganska så bra för då kan man ju hålla kontakt med folk. Sen är det ju svårt att tänka sig hur det skulle vara utan internet och allt med det nu när man ständigt använder sig av det! Sen är ju transportmedel väldigt bra när man vill förflytta sig långt. Och glasögon/linser förutom det skulle jag ju inte se så mycket. Känner att jag kan rabbla på massor här så nöjer mig med det!

Vilken egenskap saknar du enligt dig själv?
Kan nog vara tålamod tror jag. Sen skulle det ju inte vara fel med lite mer motorik och kontroll över saker och ting. Dessutom kanske att våga vara lite mer ”oförsiktig” och våga pröva nya saker, jag hamnar lätt i samma trygga spår…

Du får välja, vilken stad i vilket land vill du helst bo i för resten av livet?
Ja, jo, men, det skulle så klart vara ?! Trivs ju väldigt bra här där jag bor. Sen skulle det nog vara trevligt att bo i lite mer värme året runt, men inte allt för varmt.

Aldrig mer få se på tv eller aldrig mer få lyssna på musik?
Lätt – jag är ingen musikmänniska så det skulle jag klara mig utan!

Vilket sällskapsspel är du bäst på?
Evigheter sen jag spelade sällskapsspel! Får absolut inte vara något spel som kräver någon taktik eller tankeverksamhet för det orkar jag inte med. Fia med knuff är väl inte så svårt i alla fall, men om jag är bäst på det är jag ju tveksam till så klart…

Vilket yrke skulle du aldrig kunna ha?
Finns nog en uppsjö av yrken som jag inte vill ha av olika anledningar. Men om man ska välja med tanke på tråkighet så skulle det nog vara telefonförsäljare! Säkert ett simpelt svar, men när man börjar fundera allt för mycket så kommer jag inte på något annat just nu…

Du får ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken skulle du välja?
Eftersom jag är fantast av solskydd så bör det väl bli det om det är en solig ö!.

Vad står på din shoppinglista till våren?
Inget direkt efterlängtat så där vad jag kan komma på nu. Men finns ju alltid kul saker att köpa så jag kommer nog inte vara utan shopping!

Om du behöver vara ensam och tänka, vart går du då?
Nu har jag sällan behov av att tänka själv, men en promenad utomhus är aldrig fel när man behöver rensa runt i skallen lite!

Vilket mål jobbar du mot just nu?
Så klart att tävla i Bodyfitness till sommaren!

Vad ville du bli när du blev stor som liten?
Hade en period då jag drömde om att bli bibliotekarie. Inte på grund av att jag gillade böcker i någon större utsträckning utan när jag var liten så hade man en superkul penna som man stämplade böcker och lånekort med vid utlåning!  

Om du skulle skaffa dig en ny hobby, vad skulle det bli?
Oj, ska man tänka helt outside the box här så borde det ju bli typ heminredning som jag har supersvårt för (kan ju bero på bristande intresse kanske).

Kakor, chips eller godis?
Så här i diet-tider så funkar allt precis lika bra! Allt för olika ändamål då så klart! Jag menar en god kaka till fika är ju aldrig fel! Eller flottiga chips i tv-soffan (undrar när jag åt chips senast?!) och smågodis skulle jag nog kunna leva på dygnet runt!

Vilket är det fulaste respektive finaste ordet du vet?
Om jag tänker vad ordet innebär så ligger ju ordet ”hata” bra till som det fulaste ordet. Och bör ju motsatsen så klart bli ”älska”. Klyschigt eller hur!

 

Det var det det!

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: