Kanelbulle-kladdkaka med vaniljkräm

Jag tycker ju att det är väldigt kul att baka och framför allt att baka nya saker. Så här i diettider är det nästan som om suget är större än vanligt, antagligen för att det "förbjudna" lockar mer.
 
Men jag kan ju baka utan att äta också så för den delen behöver jag ju inte sluta baka! Jag har hittat en sida som heter www.glutenfrittmedsandra.se som har många spännande recept som jag är sugen på att testa.
 
Så idag när veckans alla matlådor var fixade och klara blev det även bakat en "Kanelbulle-kladdkaka med vaniljkräm":
 
Den var superenkel att baka vilket ju är ett plus så klart. Och jag kan erkänna att jag har provsmakat en liten liten bit och den var riktigt god!
 
Lite annorlunda kombination på nåt vis med vaniljkrämen i mitten och ytterkanterna lite mer åt kladdkake-hållet då fast med smak av kanelbulle Kanske att jag hade inne den i ugnen någon minut för länge, eller kanske inte. Enligt receptet var det noga att inte undergrädda eftersom vaniljkrämen gör sitt till i "kladdighet" så därför var det kanske lagom tid jag körde?! Gör jag den fler gånger kanske jag vågar korta tiden en minut eller två? 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: