Att hitta balansen igen!

Att genomföra en tävlingssatsning är en grymt spännande resa där man får lära sig mycket om sig själv, både mentalt och fysiskt. När man går in för något som man aldrig tidigare har gjort så vet man ju inte alls vad som väntar så det är ju svårt att kunna ställa in sig på hur man ska reagera/agera på olika moment genom resan.

Den stora vinsten som jag upplevde i slutet var att jag blivit av med sötsuget och kunde utan svårigheter se godis utan att känna något sug! Detta kändes så himla bra och det var en känsla som jag tänkte att jag minsann skulle behålla även efter tävlingen. Skulle ju inte vara så svårt heller egentligen utan handlade ju om att fortsätta avstå för de olika godsakerna… Och så var min intention hela tiden fram till efter tävlingsdagen, sen gick det ”snett” och jag föll för många olika frestelser i alla dess former!

Dock ingen större panik med det egentligen utan jag tänkte att jag får ge mig själv några dagar helt utan kontroll och äta vad jag kände för utan något dåligt samvete för det och jag gav mig själv lite drygt en vecka att släppa kontrollen. Och detta kändes bra, men inser hur lätt det är att tappa kontrollen och gå bananas på typ allt!

Det jobbiga i det hela var att kroppen så snabbt samlar på sig onödig massa, framför allt vatten som gör att man känner sig väldigt svullen. Vet så klart att tävlingsform inte är en form som man kan vara i någon längre tid, men en vältränad kropp är ju inte skadligt. Och den form som jag hamnat i nu efter tävlingen känns inte bra, även om det väl antagligen är mest vätska som kroppen har samlat på sig, men man känner sig ganska så uppsvälld och det är ingen kul känsla!

Så nu är det hög tid att hitta tillbaka till kontrollen och bli av med det onödiga suget. Och för att hitta tillbaka så är det faktiskt i huvudsak bara hjärnan som behöver kopplas om och slå på ”stopp- och- nej-knappen” och plocka bort det osunda och tillbaka med sunda tänket och matvanorna igen.

Har ju fixat det innan så det är ju ingen omöjlighet! Så på med pannbenet och fokusera mot nya mål! ch jag vet att det går och jag vet att jag mår så mycket bättre när allt "är som vanligt igen" men bra mat- och träningsrutiner!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: