I’m under reconstruction

Nu har det ju gått ett tag sen min tävling och på något vis känns tävlingsdagen väldig avlägsen redan… Men tänkte att det var dags att skriva några rader om det igen...

 

När jag tänker tillbaka på tävlingsdagen så är det med stor glädje, det var så grymt skoj! Och hela resan dit där man fått så mycket lärdom om hur man faktiskt kan påverka kroppen med mat och träning har varit så lärorik och berikande på många sätt! Som sagt galet hur mycket man kan göra med sin kropp om man satsar allt!

 

Jag känner att jag är långt ifrån färdig, denna första tävling var väl egentligen bara början på min kommande resa! Många har frågat, både innan och efter tävlingen, om det inte nu känns tomt när man ”nått sitt mål” och ”du ska väl inte tävla mer nu". Innan tävlingen hade jag ju så klart inget svar på detta då jag inte visste hur det skulle vara att tävla. Men visst hade jag redan då tanken att jag nog skulle tävla fler gånger. Jag menar det känns ju nästan bortkastat att ha lagt ner så många timmar för att bara stå på scenen några enstaka minuter och sen inget mer med det…

 

Och som jag har skrivit innan så gav ju tävlingen blodad tand och jag tänker ju fortsätta träna för att tävla igen. Jag ser hela första tävlingen som lite försmak om vad det här med att tävla i Bodyfitness innebär. Men eftersom det ju var en nybörjartävling som jag deltog i så var ju inte konkurrensen alls samma som på en ”vanlig” tävling så det är ju inte alls jämförbart. Och jag vet att en "riktig" tävling kommer kräva sjukt mycket mer! Och med den erfarenheten som deltagandet i Alströmerpokalen gav mig så vet jag att jag har en hel del kvar att jobba på för att ha någon som helst chans på en ”riktig” tävling framöver. Så det är fortsatt hård träning och fokusering på rätt man som gäller! Och det är verkligen något som jag ser fram emot!

 

Så min resa fortsätter nu och det kommer fortsätta ta mycket av min tid även framöver, men det är ju mitt val och ett val som jag är helt nöjd med och hoppas att folk har fortsatt förståelse för detta (annars är det inte mina problem egentligen...)!

 

Nya mål = Ny motivation

 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: