Nötbröd

I helgen bakade jag inte bara "Choklad-cheesecake-pajen" som jag skrev om i förra inlägget utan jag testade även att baka ett "Nötbröd":
 
Även detta väldigt enkelt och baka och smakade väldigt gott! Dock så kommer jag nog till nästa gång antingen minska på olivoljan eller testa någon annan olja då jag tyckte att den tog över smaken något när man åt brödet färskt. Men när jag åt det efter att det varit i frysen så var olivolja smaken inte lika markant... Får väl testa lite olika varianter kanske.
 
Men som sagt väldigt enkelt att baka så jag tycker verkligen att du ska testa, under förutsättning att du gillar nötter då så klart för det är extremt mycket nötter i! Vilket då också leder till att det är väldigt hög energihalt i brödet så klart!
 
Nötbröd, 1 limpa
2 dl hasselnötter
2 dl valnötter
2 dl cashewnötter
1 dl mandel
2 dl gula russin
1 dl gojibär
4 ägg
2 dl krossade linfrön
1 dl pumpakärnor
1 dl olivolja
1 tsk salt

Sätt ugnen på 180 grader.

Blanda noga ihop alla ingredienser i en bunke och häll sedan smeten i en bakplåtspappersklädd brödform.

Grädda i ca 40 min.

Klart!

 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: