En vecka efter Alströmerpokalen!

En vecka har nu förflutit sen min tävlingsdebut på Alströmerpokalen! Känns fortfarande lite overkligt på något sätt att jag har stått där på scen och poserat och tävlat i Bodyfitness! Jag har ju genom åren ägnat massa tid åt att titta på bilder från tävlingar och alla andra som har stått där på scen. Nu finns det sådana bilder på mig och min tävling!

 

Hela grejen var så himla kul och jag gick på nog något slags lyckorus i flera dagar efteråt. Trodde i förväg att luften liksom skulle gå ur mig på vägen hem och att jag sen skulle sova som en stock kommande natt. Men så blev det verkligen inte. Natten efter tävling blev det inte många timmars sömn över huvud taget då jag liksom inte kände mig trött och hjärnan gick på högvarv hela tiden och jag gick igenom dagen om och om igen i huvudet samtidigt som man började tänka framåt…

 

Min första spontana tanke direkt efter det att jag klev av scenen i lördags var att det här vill jag göra igen och gärna så snart som möjligt till hösten för det var verkligen galet kul!

 

Så hur är då mina tankar framöver?! Efter en hel del funderandes och tittande på bilder från tävlingen inser jag att jag inte är redo att tävla redan till hösten igen. Alströmerpokalen är ju en nybörjartävling där alltså ingen har tävlat innan utan alla är lika ”gröna” på det hela även om många så klart har tränat en lång tid i förväg. Men jag tror nog att konkurrensen på en nybörjartävling inte går att jämföra ett dugg med konkurrensen på en ”vanlig” tävling där det finns de som har tävlat i kanske 10 år innan har galet mycket mer erfarenhet och välsvarvad kropp. Och att då ställa upp på dessa andra villkor kräver ju en klar förbättring på min fysik (även om jag absolut var nöjd med min fysik på tävlingen nu, tro inget annat). Men jag tänker ju inte tävla igen om jag inte har rätt förutsättningar för man vill ju inte riskera att hamna helt sist…

 

Så efter lite eget rannsakande och samtal med coach Lisbet så ska jag nu ägna sommar, höst och vinter åt att bygga mer muskler för att kanske tävla till våren igen. Känns som ett bra beslut då det ju krävs tid för att förbättra muskulaturen! Och att då tävla redan till höst känns inte alls bra, då skulle jag inte hinna ”äta och bygga upp mig” innan det skulle vara dags att deffa ner mig igen.

 

Så nu är det alltså fortstt hård träning som gäller och ge kroppen möjlighet att utvecklas till det bättre (det vill säga större…). Så alltså bara att fortsätta äta rätt och träna vidare. Jag har dock tillåtit mig att ”släppa kontrollen” nu sen tävlingen och mestadels ätit vad jag har varit sugen på. Dock så känner jag att jag mår ju så mycket bättre med en bättre kosthållning och att jag får en helt annan energi med rätt bränsle i kroppen så från och med tisdag är det ”striktare” tänket som gäller igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: