Mera hudvård och makeup!

Jag har ju flertalet gånger innan skrivit om alla diverse förberedelser som var inför min tävling i bodyfitness, både vad gäller träning, kost och hudvård. Man skulle ju då kunna tänka sig att det är slut på tjatandet om detta nu då när tävlingen är avverkad… Men icke sa nicke utan jag tänkte ägna ännu ett inlägg om detta. Passar det inte så är det bara att klicka ner sidan och återkomma någon annan dag så kanske du möts av något annat inlägg då…

 

Men för dig som står ut så tänker jag ägna detta inlägg åt mina ansiktsprodukter av märket Maria Åkerberg och den makeup som jag gjorde på tävlingen. Och återigen så riktar jag ett stort tack till Skogsro spa där de flesta produkterna är köpta.

 

Just när man står på scen i alla starka lampor så krävs det extremt mycket makeup för att det över huvud taget ska synas – det kan liksom knappt bli för mycket vid dessa tillfällen sägs det…

 

För att få en bra och hållbar makeup är ju själva underlaget a och o samt bra förberedelser av god hudvård i förväg. Jag har ju tidigare skrivit om de produkter som jag använder i min dagliga ansiktsvård så du kan läsa mer om dem i andra inlägg här så behöver det inte bli allt för mycket upprepning kanske.

 

Rengöring och fukt är ju superviktigt för att huden ska må bra och till detta använder jag ”Olive cleansing”, ”Flower freshner” och ”Face lotion More” som grund både morgon och kväll. Emellanåt använder jag även ”Papaya peeling” och ”Moisturising mask” för att få lite mer lyster och djupare rengöring av huden.

 

Sedan använder jag nästintill dagligen även foundation och då i regel ”Foundation natural” som passar min hudton. Dock nu till tävling så krävdes en mörkare nyans då jag solat en hel del inför detta så då blev det istället ”Glow sun foundation”. Brukar även alltid dutta på lite mineralpuder för att få lite mer lyster. Och nu till sommaren krävs det ju inte så mycket foundation över huvud taget utan då blir det oftast bara något svep med mineralpudret ”Pure beige mineral powder".

 

Så på tävlingen då så var det ju så klart samma grund då och den mörkare foundationen som gällde då alltså. Sedan har Skogsro Spa även tidigare tipsat mig om att Maria Åkerbergs Sunlotion även fungerar suveränt som en primer under sminket! Och just i detta strålkastarljus som även gör att det blir varmt så grundade jag så klart med detta på ögonlocken också! Även den suveräna täckpennan ”Coverstick” är suverän för att dölja små kvisslor och andra eventuella ojämnheter!

 

Den sminkning som gäller just i detta tävlingssamband är i grund och botten en sotning och för det använde jag ”Black eyeliner” och i huvudsak ögonskuggorna ”Alabaster”, ”Pearl” och ”Cold dark grey”. Till ögonbrynen använde jag ögonbrynspennan ”Perfect for all” och till kinderna ”Rouge Summer”. Allt från Maria Åkerbergs sortiment. Maskara använder jag däremot inte från Maria Åkerberg även om det finns i sortimentet – jag är inte riktigt överens med den som jag testat utan kör på maskara från Loréal istället, dessutom så var det lösögonfransar som gällde också.

 
Så min tävlings-makeup bestod då alltså i huvudsak av produkter från Maria Åkerbergs sortiment som jag verkligen älskar och då inköpta på Skogsro Spa som alltid är lika hjälpsamma med råd och tips samt suverän snabb service och leverans!
 
1 Charlie CS- Kulturtanten som älskar att cramas:

skriven

Kanske dum fråga men gjorde du sminkningen själv eller fick du hjälp? Kul inlägg att läsa om också!

Sen vill jag påminna om vårt event i september. Vore superkul om du kom! http://bloggjkpg.wordpress.com

Svar: Jag gjorde sminkningen själv.
Anna Smid


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: