Tömningsvecka

Nu är det då sista veckan innan lördagens tävling! Så idag påbörjas den så kallade "tömningsveckan". Ett led i att få bästa möjliga definition av musklerna när det väl gäller. En tömningsvecka kan ske på många olika sätt antar jag och vissa metoder är mer extrema är andra vad jag fattat som.

Jag har ju som sagt aldrig gjort något liknande innan så jag förlitar mig helt på coach Lisbet. Hon har ju heller inte gjort det med min kropp tidigare men hon har ju så mycket erfarenheter av båda sig själv och andra klienter som hon hjälpt genom åren så jag litar fullt ut på hennes plan. Sen vet man ju aldrig hur kroppen kommer att reagera och agera helt enkelt. Men även där vet jag att Lisbet är med mig hela vägen och kan säkert fixa och justera till det om så skulle behövas.

I det stora hela kommer början av veckan innebära att fylla på med energi i form av massor av proteiner men inga direkta kolhydrater. Till min första frukost idag blev det till exempel proteindrink, äggvitor och broccoli. Frukost nummer 2 kommer vara torsk, tomater och champinjoner. Ett litet mellanmål i form av mandel innan lunch som består av torsk och broccoli. Till middag i eftermiddag är det kyckling och spenat som gäller och sen till kvällen blir det lite äggvitor igen. Om allt då går som det ska så kommer jag äta detta måndag - torsdag och sen på fredag är det dags att fylla på med kolhydrater igen.

Och som sagt helt nytt men galet spännande!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: