Blogg100:67 - Stekt gröt

Igår testade jag lite nytt till lunch och då i form av stekt havregrynsgröt! Låter kanske lite skumt, men var riktigt gott och går nog säkerligen att variera i massor helt beroende på smak och tycke!
Jag gjorde det dock väldigt enkelt för mig och körde 1 dl havregryn med 2 dl vatten i mikron på 2 minuter. Blandade sedan i lite proteinpulver, två äggvitor och lite blåbär. Detta stektes sedan som små plättar/klickar i stekpannan några minuter på varje sida. Klart!
 
Jag är ju ingen mästerkock och det ser inte så värst spänande ut, men huvudsaken för mig just nu är ju att jag får i mig rätt mängd mat av rätt innehåll, då är man inte så knusslig helt enkelt. Och det är ju ändå smaken det går an mest på väl?!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: