Blogg100:71 - Dags att gå in i min egna lilla bubbla

Som jag skrev igår så närmar sig ju tävlingen med stormsteg och de dagar som nu är kvar kommer kräver total fokus från mig. Och vad jag har läst och hört från andra som tidigare har tävlat så är de här sista veckorna nog de som kräver mest på alla sätt och vis. Många skriver om sina erfarenheter av dessa veckor som väldigt intensiva och att man blir väldigt osocial då träningen tar mycket tid och att man behöver en hel del vila.

 

Så med alla andras erfarenhetsutbyte kring detta så inser jag att jag nu framöver antagligen inte kommer vara världens trevligaste människa att umgås med. Men jag hoppas att folk runt omkring har förståelse för detta.

 

Så min närmaste tid framöver nu kommer alltså ägnas åt att typ äta, sova, träna, äta och jobba. Utöver detta så finns det inte så mycket tid att spendera på annat helt enkelt.

 

En vanlig dag som det är nu börjar med att jag går upp klockan 04.40 för att vakna till litegrann och få i mig mina aminosyror och lite koffein och strax efter klockan 05.00 åker jag till gymmet. Där kär jag då en timmes cardio och sedan i med lite frukost innan en behaglig dusch för att bli redo för jobbet.

 

Klockan 07.40 börjar min arbetsdag och på jobbet är det full rulle till jag sedan är hemma igen strax efter klockan 16. Då fixar jag lite middag för att orka med nytt pass på gymmet på kvällen igen. Vid typ 18-tiden beger jag mig till gymmet igen och där blir det cirka en timmes styrketräning innan lite dusch igen.

 

Så vid 20-tiden är jag i regel hemma igen och då är det dags för lite kvällsmat och en stunds ”vila” vid tv´n. Sedan är min målsättning att komma i säng klockan 21 (lyckas sällan men intentionen finns ju i alla fall…) för att få ihop mina timmars sömn innan det är dags att gå upp och köra cardio igen…

 

Så under veckodagarna finns det alltså egentligen ingen tid att spela på för att få ihop min träning… Dock har jag torsdag som vilodag från kvällsträningen till förmån för att städa här hemma för hushållet behöver ju skötas trots allt och dessutom behöver ju kroppen lite vila och återhämtning.

 

På helgerna är det ju kanske inte lika ”tidsstyrt” men då går det åt en hel del tid för att planera och förbereda för kommande vecka med att fixa matlådor och se till att det finns rena träningskläder etc. Och den tid som skulle finnas över vill jag ju gärna ägna åt min kära man som inte direkt träffar mig allt för mycket under veckorna…

 

Så övriga människor i min omgivning ber jag nu i förväg om ursäkt för mitt osociala liv de kommande veckorna! Men jag hoppas och tror att de som strå mig närmast har överseende med mitt beslut, annars är det upp till var och en att ”säga upp” bekantskapen med mig helt enkelt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: