Blogg100:74 - Fredag och det börjar bli nedräkning

Ja så var det fredag igen då… Dock så känns det som om denna vecka inte har gått så rasande fort egentligen och det känns ju bra på sitt sätt! Inet för att veckan har känts lång heller för den delen, men den har inte bara svischat förbi som så många andra veckor.

 

Nu börjar det ju bli lite nedräkning inför sommarlovet också, från och med måndag är det faktiskt bara 21 arbetsdagar kvar innan lovet! Och räknar vi då skoldagar med eleverna så är det bara 16 skoldagar + avslutningsdagen! Och av dessa 16 dagar så är det en hel del dagar som inte är direkta ”lektionsdagar” utan det är en del utflykter och aktiviteter inplanerat. Så nu är det inte alls mycket kvar med andra ord! Men eleverna är så klart väl värda sitt sommarlov och likaså alla vi pedagoger!

 

Har ju varit en lite annorlunda termin för mig då jag ju bytt arbetsplats. Jag är verkligen nöjd med mitt beslut och jag stortrivs på min nya skola! Dock så har man väl inte riktigt ”kommit in” i det riktigt ordentligt utan jag har valt att ta det ganska så lugnt för att lära känna både elever och lärare. Det är ju lite halvrörigt för alla när det blir byte mitt i en termin så där. Så jag ser med stor förväntan fram emot nästa läsår då jag är med från start! Men det är ju ett bra tag kvar till dess!

 

Nu ska vi först och främst njuta av veckans sista arbetsdag och sedan en härlig helg!

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: