Blogg100:76 - Cardio ger resultat

Nu har jag ju kört med min morgoncardio några veckor, fem dagar i veckan a´1 timme. Jag varvar med att springa på löpbandet (både ”monotont” på ett och samma tempo hela tiden och intervaller då jag varierar hastigheten med jämna intervaller) och cykla (här blir det mestadels intervaller på ett program som finns på cykeln på gymmet). Någon enstaka gång kör jag även på crosstrainern, men det är väldigt sällan. Förra sommaren körde jag mycket crosstrainer men fick då ont i höften och det vill jag ju inte riskera nu.

Det här med att träna kondition är tacksamt då man faktiskt märker resultat ganska så snart. Jag känner att jag orkar mer utan att flåsa allt för mycket och på sistone har jag även ökat intensiteten på framför allt löpbandet. Detta genom att först och främst öka själva hastigheten på bandet vilket ju gör att jag behöver röra benen fortare. Jag har även börjat öka lutningen på bandet lite vilket ju gör att det liksom blir lite ”tyngre” att springa.

Det gäller ju att hela tiden utmana sig själv och framför allt behöver ju utveckling ske för att ge resultat. Och resultat är ju allt som räknas just nu, de sista 34 dagarna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: