Blogg100:78 - Favorit i repris

Jag vet att jag har skrivit om detta för inte så länge sen, men jag bara måste lyfta denna läckerhet igen! För ett tag sedan la jag ju upp recept på ”Proteinhamburgare” som bestod av hembakat hamburgerbröd och kycklingburgare.
 

I helgen gjorde jag detta igen och det var om än ännu godare denna gången! Bröden blev dessutom bra mycket snyggare denna gång. Nu spelar ju utseendet ingen roll egentligen, men jag tror att hela brödet blev lite bättre. Är ju så när man provar ett recept första gången att man inte riktigt vet vad man har att vänta och andra gången blir ju därför ofta lite bättre.

 

Själva burgaren blev väl ungefär som första gången, men nu visste jag lite mer vad det handlade om och hur jag skulle hantera ”smeten” som det blev när man körde det med stavmixern.

 

Vad det gäller hamburgerbrödet kan jag mycket väl tänka mig att äta det som frallor också då de är galet goda och enkla att göra!

 

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: