Rektor på riktigt!

Sista arbetsdagen detta året är då gjord! Eftersom jag numera jobbar som rektor så har jag ju inte jullov som jag tidigare varit van vid utan jag har faktiskt jobbat dessa mellandagar! Men nästa vecka har jag tagit semester så jag får lite ledighet jag också.

Har varit en otroligt spännande och kul höst med mitt nya jobba som rektor. Jag har lärt mig massa nya saker och jag hur mycket mer som helst att lära mig framöver. Många bitar som man inte hade aning om att det ingick i jobbet som rektor, men allt väldigt utvecklande. Har så klart varit en intensiv höst med mycket nytt att sätta sig in i men jag har älskat jobbet varje dag och åker hem med ett stort leende nästintill varje dag. Visst har det varit en del jobbiga och tunga bitar att styra upp också, men det hör ju också till. Och det är ju väldigt utvecklande när man känner att man löser även de bitarna.

Jag har under hösten haft tjänst som tillförordnad rektor för att på så vis få chansen att känna på jobbet och se om det är något jag kan tänka mig att fortsätta med. Och som sagt jag stortrivs med det och har inte saknat undervisningen så mycket som jag nog trodde jag skulle göra. Men har väl haft fullt upp med allt det nya istället och alla dessa möten som jag verkligen inte hade en aning om att det var så många!

Har nu då blivit erbjuden att fortsätta min tjänst och då bli rektor ”på riktigt” och det tackar jag verkligen inte nej till! Så nu har jag en grymt spännande vår att se fram emot, kommer då även påbörja rektorsutbildningen (som man inte kan gå innan man har anställning som rektor).

 

Men nu då först några dagars ledighet innan vi kör igång med vårterminen 2018! 

 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: