Livet i bubblan

I våras när allt var som mest intensivt inför min tävlingsdebut skrev jag ett inlägg om "att gå in i sin egen bubbla" (du kan läsa det HÄR). Känslan då var ju att det skulle ta all min tid och fokus att få ihop jobb och träning för att komma i min bästa form och jag tänkte att det var under en period som det skulle vara så. Nu när jag ser tillbaka på det hela så var det egentligen ingen större skillnad på hur det var innan de sista veckorna och inte heller efter avslutad tävling...
 
Visst var det kanske extra intensivt en period men om jag ser till mitt liv nu så är det typ samma upplägg och jag liksom lever i min sova-jobba-äta-träna-bubbla än idag! Den största skillnaden är väl att jag inte kör någon morgonträning just nu men i övrigt så är alla dagar sig precis lika som då. Det vill säga att jag går upp och äter frukost, jobbar, kommer hem och äter middag, går till gymmet, går hem och äter kvällsmat och sedan i säng... Helgerna är lika intensiva dem mer eller mindre då jag ägnar stor del av både lördag och söndag till att plugga för den 15 poängskurs som jag går på i högskolan parallellt som jag jobbar!
 
Men jag gillar det verkligen, tro inget annat! Däremot kan man ibland känna sig väldigt osocial och tråkig då man liksom inte "hinner med" så mycket annat. Folk frågar titt som tätt om man inte ska göra än det ena än det andra, men jag tackar typ då alltid nej till förmån för min träning och pluggande! Förstår att folk tycker att man är tråkig kanske, men det är ju mitt val - ett val som gör att jag älskar mitt liv!
 
Givetvis tar jag mig tid för annat också, men dessa tillfällen är väl valda både vad det gäller aktivitet och med vem. Jag är väl en stor egoist, men det får jag väl stå för då!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: