Snart en vecka på nya kostplanen avverkad

Söndag eftermiddag och snart har då en vecka av den nya kostplanen avverkats. Tycker att det har fungerat finemang och allt har flutit på bra, både vad det gäller kost och träning. Nu går vi då in på vecka två och det ska bli späannande att se vad som händer nu då. Kroppen brukar ju liksom ha en förmåga att anpassa sig efter ett tag, både på¨gott och ont. Mitt kortsiktiga mål just nu är att hamna på en "off-season-vikt" som jag och coach har enats om och sedan hålla den vikten någorlunda innan det sedan är dags att börja skala av inför vinterns tävling. Därför har jag nu i veckan kört med vägning varje dag för att ha lite koll så här i början, men sen tänker jag att jag kommer ha typ en dag i veckan då jag väger mig. Som jag sagt innan så säger ju inte siffran på vågen allt, vilket är viktigt att alltid ha i åtanke, men den ger ändå en fingervisning om hur man ligger till. 
 
Så alltså in på vecka två nu då så förmiddagen har (som söndagar numera gör) ägnats åt att fixa kommande veckas matlådor. Allt handlar om bra planering och förberedelser, då har man inga som helst undanflykter! Idag blev det till och med lite extra "storkok" då 22 matlådor har fixats, varv 10 middagar och 12 lunchlådor! Så nu har jag så att jag klarar mig några dagar helt enkelt! Lunchlådorna består denna omgång av råris, kycklingsfärs och grönsaker. Middagslådorna i sin tur innehåller klyftpotatis, grillad kycklingfilé och grönsaker. Passade på att grilla kyckling så man kan få lite ombyte i alla fall! 
 
Tycker att det är så himla smidigt att ha dessa "lådor" klara i frysen och bara plocka fram allt eftersom i stället för att stå och tillaga dem varje dag. Nu lagar jag ju visserligen separat mat till Jimi, och den tillagas ju i regel varje dag, men om jag då skulle laga två middagar varje dag skulle det bli alldeles för mycket att stå i anser jag så därför gillar jag denna söndagsrutin med matlådefix!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: