Tillbaka på banan igen

Då har det gått några dagar sen ”målgång” med min satsning för att vara i mitt livs form. Och som jag skrev sist så nådde jag ju inte helt dit jag ville men nu är istället dags att blicka framåt mot nya mål.

Det som många säger är svårt med en tävling (eller snarlik satsning) är just tiden efteråt när man har kommit dit man skulle på ett eller sätt och att liksom hitta tillbaka till en bra balans på nåt vis. Och om jag ser tillbaka till tiden efter min tävling i somras så vet jag hur konstigt det ändå var efteråt. Min ambition och tanke i samband med avslutad tävling var att fortsätta hålla kost och träning och inte falla för alla frestelser. Tanken var ju god, men det gick mindre bra… Kan säkert ”skylla” på tusen olika saker men i slutändan var det ju mina val så inte så mycket mer att orda om den tiden…

Jag får helt enkelt se det som en lärdom och hoppas att jag klarar det bättre denna gång! Och jag vet ju som sagt hur lätt det är att tappa kontrollen och hur fort man då tappar den form man byggt upp under en så lång tid.

Men det är galet vad fort suget sätter in när man släpper på dieten några dagar! Men jag vet också att med lite tålamod så är jag (förhoppningsvis) snart på banan igen och det gäller bara att fokusera lite extra några dagar för att få bukt med suget.

Träningsmässigt är jag tillbaka med morgoncardion sen i måndags och tänker att jag håller fast vid det nu under våren och sommaren, känns som en bra start på morgonen ändå. Sen kanske jag trappar ner lite så klart för att sedan kunna öka när det börjar närma sig tävling igen. Och vad det gäller själva träningen på gymmet så är det ju bara att köra vidare, man kan ju liksom inte bygga för mycket…

Så nu fortsätter alltså resan för att sikta mot nya mål!

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: