Philips Sonicare DiamondClean

Genom Buzzador har jag fått möjlighet att testa denna eltandborste från Philips. Jag är ofta ganska noga med mina tänder och dess tandvård och är regelbundet hos både tandläkare och tandhygienist så att få testa en lite lyxigare eltandborste känns spännande. För visst måste den väl vara lite extra lyxig då priset ligger på cirka 3000 kronor?! Jag skulle nog inte spontant gå och köpa en tandborste till det priset även om jag som sagt är noga med min munvård, men ska verkligen bli spännande att få testa den nu då!

Lite häftigt också att man liksom kopplar den till en app som hjälper dig att analysera din borstning och ger dig tips och råd (och ofta lite bak-läxa om man slarvat/missat)!

Jag är sedan tidigare van vid eltandborste men då med runt borsthuvud, denna har istället ett ”vanligt” borsthuvud. De första gångerna var det lite ovan känsla då det nästan liksom kittlade lite i munnen när man borstade och det gäller att hålla munnen stängd för annars skvätter det galet mycket (lärt av erfarenhet…). Borsten rör sig med 31 000 pulserande rörelser/minut så ni kan säkert förstå att det är lite fart på den!

Det medföljer fem olika borsthuvuden beroende på vilken effekt man ute efter och då även olika program på tandborsten. Jag har u nuläget bara testat av dem, tänker att jag vill ge det några dagar för att få till rätt teknik. Men redan efter första användandet måste jag säga att tänderna kändes väldigt rengjorda. Borsttekningen gör på något vis att det förs in vätska mellan tänderna och längs tandköttskanten för bästa möjliga resultat.

Själva designen på tandborsten är också väldig snygg tycker jag. Laddstationen består av ett medföljande glas där du placerar din tandborste för laddning. Det var även med ett snyggt resefodral som tillåter laddning via USB!

 

Ska verkligen bli spännande att testa denna en lite längre period då, men som sagt känns redan bra redan efter bara några dagars användande.

Läs gärna mer om produkten HÄR.

 
 
Vill du också bli en Buzzador och få möjlighet att testa nya spännande produkter? Lämna då en kommentar här så skickar jag en länk till dig där du lätt kan registrerar dig som Buzzador!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: