Jag buzzar Bepanthen Salva

Jag har genom Buzzador fått möjlighet att testa Bepanthen Salva. Detta är en salva som vårdar torr, narig och känslig hud samtidigt som den skyddar och bygger upp huden. Funkar bra att använda på torra händer och kinder, nariga läppar eller kanske en ömmande förkylningsnäsa. Jag fick även rådet att använda den när jag var nytatuerad.

Salvan lägger sig som ett skyddande lager på huden utan att hindra hudens förmåga att andas.

Innehåller så klart inga ämnen som kan verka uttorkande! Enligt produktinformationen innehåller Bepanthen Salva dexpanthenol som i huden omvandlas till vitamin B5. Och det är kliniskt dokumenterat att B5 främjar uppbyggandet av det yttre hudlagret.

Jag har då alltså fått några tuber att dela med mig av så att fler kan upptäcka produkten. Är du intresserad av att testa så får du hojta till!

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: