Nr 15: Två saker som jag längtar efter

Ännu en kategori som är ganska så öppen för egen tolkning känner jag. Vilket i och för sig inte behöver betyda att det är lättare att komma på vad man ska välja att skriva om, kanske tvärt om snarare…

Två saker som jag längtar efter? Hur ska jag tänka?! Vad är det jag saknar? Hmmm, detta var klurigt minsann!

Men om jag gör en återkoppling till sommaren och vårat val att inte åka iväg på semester (ett val som vi är nöjda med) så har det väl varit så att både jag och Jimi har tänkt tillbaka lite extra på tidigare semestrar och liksom kommit in på ”Åh, kommer du ihåg när vi gjorde det där på semestern?” eller ”Kommer du ihåg de goda maträtterna som vi åt där och där?” eller ”Kommer du ihåg den och den saken som vi såg?”. Och genom detta har vi ju så klart en viss längtan tillbaka till det som vi drömmer oss tillbaka till. Och längtan späs på lite extra genom inlägg från dessa platser/hotell som jag följer på instagram… Sen är det ju en härlig längtan och härliga återblickar att se tillbaka på och förhoppningsvis få uppleva igen.

Om någon vecka ska vi dra iväg några dagar till Lübeck som en liten minisemester och det längtar jag efter så klart. Extra roligt att vi efter en hel lirkande lyckats få med mina föräldrar på resan!

Vad längtar jag efter mer då? Jag är väl kanske inte riktigt den typen av person som går och längtar efter saker utan jag försöker nog mer ”leva här och nu”. Sen beror det, återigen, på hur man tolkar ordet längtar. Det jag spontant tänker med det är att det ska vara något stort, men det behöver det ju inte vara så klart. Så om jag tänker lite mindre så kan jag ju så här i slutet av sommaren längta efter mysiga höstdagar/kvällar. Ni vet de där dagarna med klar och kall luft och alla vackra färger i naturen och man får mysa i varma, mysiga kläder och en stor kopp te.

Sen är det även så att jag kommer genomföra ytterligare en tävling i Bodyfitness i slutet av november och den längtar jag efter också så klart. Fast en annorlunda längtan då kanske som både vill att det ska gå fort dit men samtidigt inte så att jag hinner få så mycket tid som möjligt till träning och övning… En annan längtan i det är ju visserligen också till dess att det är över och jag inte behöver tänka på precis allt jag äter.

 

Så summa summarum så har jag inga större saker/händelser som jag längtar efter, men ser fram emot små saker egentligen hela tiden. Är den typen av person som vaknar med förväntan inför varje ny dag istället för att planera för långt fram helt enkelt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: