Fudge

Har blivit en hel del bakandes här på sistone, både kakor och godis. Hör ju lite julen till så klart. Och det är alltid kul att testa lite nya recept, finns ju så mycket gott när man klickar runt på diverse sidor och sociala medier.
 
En stor favorit och förebild inom bakning är ju Manuela som driver bloggen Passion for baking. På hennes blogg och Instagram delar hon med sig av så många spännande och smarriga recept. Och jag samlar på mig massa nya recept att testa hela tiden. Även inne hos Manuel har det varit en del julgodis nu ett tag och jag fastnade bland annat för en "Karamell-fudge" som såg väldigt god ut! 
 
Jag har inte gjort fudge själv tidigare men kände att det nog var dags att testa. Har sett en hel del olika varianter när jag "surfat runt" och förstått att det inte är så svårt att göra själv. Manuela har även ett filmklipp som visar hur man gör och det underlättar ju också så klart
 
 
 
 
Så med tanke på filmen och att Manuelas recept alltid funkar så var det hennes recept jag valde att testa. Och det ångrar jag verkligen inte! Det blev så galet gott och svårt att behärska sig att inte äta upp alla på en gång! 
 
Så även om julen redan är påbörjad och sakterliga går mot sitt slut så tycker jag ändå att du ska göra minst en omgång av denna goda fudge! Receptet hittar du HÄR på Manuelas blogg så klicka in och sätt igång med att koka fudge!
 
Något annat som också hör till julen och som jag verkligen älskar är Skumtomtar! Ingen jul utan minst en påse skiumtomtar! Jag har sett en hel uppsjö av bilder och recept på "Skumtomte-fudge" den senaste tiden så självklart var jag tvungen att testa det också men det får bli ett eget inlägg!

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: