Nr 2: Tre saker som finns i mitt rum

Genom själva ”rubriken” känns det kanske som en lista som någon som inte bor i eget har använt sig av och då vill visa vad man har i sitt rum när man bor hemma hos sina föräldrar. Så jag modifierar om den lite ”tre saker som finns i mitt hem”.

Och det var ju heller inte så himla lätt egentligen… Tre saker?! Vilka saker ska man välja att blogga om?! Ska man välja stort eller smått? Vardagliga ting eller udda saker? Jag tror jag kör på tre saker som jag har i mitt kök helt enkelt för att ändå begränsa det hela lite. Dessutom är ju köket en plats som jag gillar och som jag tillbringar ganska så mycket tid i!

Var ju ett antal år sedan vi flyttade in i det nya köket, ett kök som jag verkligen älskar. Du kan se lite mer av det här: http://smid.blogg.se/smidsfashion/2012/february/mitt-hem-ar-min-borg-del-55.html Det gamla köket kan du se lite mer av här: http://smid.blogg.se/smidsfashion/2012/june/gamla-koket-ar-numera-historia.html  

 

Vi kan väl börja med mina fantastiska kristallglas! Används väl inte allt för ofta men jag är väldigt förtjust i dem! Inte bara just i själva glasen i sig utan att de faktiskt också är semesterminnen i dem i och med att vi köpt dem när vi var på semester.

 

Näst ut kan vi köra på min lilla ”bakinspirationsvrå” med de underbara böckerna från underbara Manuella som bland annat driver bloggen ”Passion for baking”: https://www.passionforbaking.com . Alla personligt signerade dessutom!

 

Och som tredje sak väljer jag vattenkaraffen från Eva Solo. Tycker att de är snygga och praktiska (om man har rätt ”lock” på), men har inte riktigt tyckt att de har varit värda priset på nåt vis. Liksom en vanlig vattenkaraff kan man väl få tag i till bättre pris. Men som jag har letat! Vill ha en som ser bra ut och i rätt storlek. Och eftersom vi oftast kör med lite smaksättning i form av citron, ingefära och mynta så vill jag ha ett lock som ser till att man inte får alla tillbehör i glaset när man häller upp. Och dessutom vill jag ha i just glas. Och det har minsann inte varit så lätt att hitta. Så gissa om jag blev överlycklig då jag för någon månad sen fick syn på denna till nedsatt pris”?!

 

 

Se där ja, då fick jag ihop tre saker att visa då också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: