Nr 3: Favoritårstid

Listan tredje del handlar då om favoritårstid. Jag är väl så där lagom tråkigt och måste säga att jag egentligen gillar alla våra fyra årstider och skulle nog tycka det var tråkigt om vi inte hade den variationen.

Sen är det väl så att det spelar roll HUR årstiden beter sig, alla delar är väl kanske inte lika uppskattade…

Just nu är det ju en helt otrolig sommar vi befinner oss i! Kan inte minnas när det senast var en sån varm sommar en så lång period. Nu har det ju hållt i hur länge som helst! Både på gott och ont då så klart…. Många klagar på att det är alldeles för varmt och torrt. Och visst har jag full förståelse för exempelvis jordbrukarna som påverkas extremt av detta! Men alla andra som gnäller blir jag lite konfunderad över, folk verkar aldrig vara nöjda med sommarvädret… Jag är heller ingen fantast av denna jättevärme men man kan ju alltid hålla sig i skuggan och liksom anpassa vad man gör. Och för oss vanliga människor spelar det väl ingen roll och gräsmattan torkar ut. För visst tar jag hellre en galet varm sommar än en sommar som mestadels är grå och regnig!

Oavsett hur sommaren är så kommer vi ju sen då in på hösten som kan vara riktigt tråkig med mörker, kyla och regn. Men det kan ju även vara helt fantastiskt med klar luft och alla vackra färger! Och så kan man ju mysa inomhus med en stor kopp te och en bra film, nedbäddad under en värmande filt i soffan!

Vintern är nog den årstid som jag nog då kanske uppskattar minst, vilket nog beror på att jag inte direkt gillar snö. Är absolut ingen vintersportare och har således inget som helst behov av någon snö helt enkelt. Men visst är det fint med snö om det kommer riktigt ordentligt och stannar kvar ett tag och inte är så där fram och tillbaka som det oftast är. Och visst kan jag uppskatta vintern med snö en härlig solig dag, det har ju också sin charm. Men om jag var tvungen att välja bort en årstid är det nog vintern jag kan vara utan.

Desto bättre är då våren! Visst kan den vara seg, kall och regnig den också men man vet ändå på nåt sätt att det är en övergång mot lite ljusare och varmare tider. Och det är nåt visst när det börjar bli grönt på träden igen och vårblommorna dyker upp en efter en.

 

Så att välja en favoritårstid klarar jag helt enkelt inte av utan är glad åt den variation vi har och fortsätter just nu njuta av den fantastiska sommar vi har!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: