Nr 8: Favoritsaker

Ordet favoritsaker är ju ett ganska så stort begrepp och helt fritt för egen tolkning så klart! Allt jag skriver här är ju visserligen min egen tolkning eftersom det är just MIN blogg! Så det jag väljer att skriva om som mina favoritsaker får bli mina väskor från Louis Vuitton.

Och då får vi backa några år tillbaka helt enkelt till år 2010 – 2011 för det var väl där omkring som jag ”fastnade” för just detta märke. Visst att jag hade sett och lagt märke till dem tidigare men det var väl först då som jag började känna ”behovet” av att äga en alldeles egen Louis Vuitton! Och den modell som jag då fastnade för mest, och än idag tycker är en grymt bra modell, är deras väska Neverfull som finns i några olika storlekar och även olika utseende med hänsyn på val av material. Jag har alltid gillat Monogram Canvas-utseendet då det ändå är det klassiska Louis Vuitton på nåt sätt.

Så då runt 2010 och 2011 blev alltså intresset lite större och jag sökte allt mer aktivt på olika väskor men kände att det var just Neverfull Monogram Canvas som jag ville satsa på som min första märkesväska. Och när det då var bestämt var det bara att börja spara lite pengar för kommande inköp! Och eftersom dessa väskor inte riktigt säljs vart som helst utan enbart i de egna butikerna på utvalda platser runt om i världen så behövdes det ju även tänkas igenom var och när premiärköpet skulle ske!

Sommaren 2011 hade vi bil-semesterresa mot bland Kroatien inplanerat och vi skulle då bland annat passera Kitzbühel där det finns en Louis Vuitton-butik så det bestämdes att det var där och då som min första märkesväska skulle införskaffas!

Så vid publicering av detta inlägg idag 31 juli är det på dagen sju år sedan jag köpte min första Louis Vuitton-väska:

 
 
 
Du kan läsa ett blogginlägg om just den dagen för sju år sedan HÄR
Mer om väskan och min känsla av den kan du läsa i blogg-inlägget HÄR.

 

Och i och med det inköpet skapades det ett sug efter fler snygga väskor så klart! Så det var bara att börja fundera på vilken som skulle bli nästa köp och börja spara pengar igen! Och att välja vilken modell man vill ha är ju inte så himla lätt då det finns många snygga väskor att välja mellan! Men vissa gillar man ju lite mer än andra så efter litet klurande hade jag någorlunda klart för mig vilken som stod näst på tur i inköp! Så i början av november 2012 tog vi oss en tur till Stockholm för att införskaffa ännu en väska:

 
 
Denna gång blev det en väska av modell Galliera, även denna i Monogram Canvas:
 
 
 

Du kan läsa mer om detta inköp HÄR och HÄR

 

Men klart att man nu då inte kan nöja sig med dessa två väskor! Fler har det blivit och fler kommer det säkerligen bli, finns ju som sagt så många snygga att välja bland! Så efter lite funderande blev mitt tredje val en väska av modell Alma, även denna i Monogram Canvas:

 

Denna inköptes även den i Kitzbühel (samma som min första) under en semesterresa sommaren 2014:

 

När vi gick in i affären då 2014 fick man så klart minnesbilder till 2011 då det var första gången vi var och handlade i en sån här lite dyrare butik och man kom ihåg att det minsann var lite extra pirrigt just första gången.  Butiken här är väldigt mysig och det är ju ändå nåt lite extra med att köpt det på resan också tycker jag. (Semesterresan 2014 kan du läsa mer om HÄR

Som vanligt får man god hjälp och tid på sig att i lugn och ro prova lite olika väskor innan man väl bestämmer sig. Nu har jag ju visserligen oftast redan i förväg mer eller mindre bestämt mig vilken väska jag vill köpa, eller i alla fall några olika som jag väljer mellan. Det är ju ändå så att det är en del pengar det handlar om och det gäller ju att veta att man har rätt budget vid inköpet så att säga då det kan skilja många tusenlappar mellan olika väskor som man kan tycka ändå är ganska så snarlika.

Men om sagt jag visste mer eller mindre vad jag skulle ha, var bara storlek jag var lite osäker på och det är ju svårt att föreställa sig när man inte ser väskan på riktigt. Men efter lite prövande så bestämde jag mig och inköpet kunde ske.

 

Så var jag då ägare av tre fina väskor och så klart man börjar man fundera på vilken det ska bli nästa gång om inte annat för att veta hur mycket pengar man behöver spara ihop! Modellen Neverfull gillar jag som sagt skarpt då det är en väldigt praktisk modell tycker. Så då blev det ett sug på att kanske köpa ännu en Neverfull, men i annat material…

 

Och så fick det bli helt enkelt så förra sommaren var det återigen dags för ett nytt besök i butiken i Kitzbuhel under vår semester-resa. Jag hade några olika väskor som jag valde mellan i huvudet men ville då så klart även få se dem på riktigt. Den som jag helst hade önskat fanns tyvärr inte då den bara sålts i tillfällig upplaga och typ hade tagit slut mer eller mindre innan lansering…

Så den som jag då köpte var då alltså ännu en Neverfull (samma storlek) men nu i materialet Damier Azur Canvas. Denna är väl kanske lite mer somrig i sitt utseende så man kan ju använda dem er under sommarhalvåret och den andra resten av året då kanske:

 

 

Så just nu är jag då alltså lycklig ägare av fyra olika Louis Vuitton-väskor som då får tolkas som mina favoritsaker i denna blogg-lista. Och tror då inte som sagt att jag kommer nöja mig med dessa fyra för fler kommer det absolut bli!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: