Jag buzzar Planti Oat Smoothie

Som Buzzador har jag nu fått möjlighet att testa Planti Oat Smoothie – en havrebaserad smoothie som passar som till exempel ett mättande mellanmål eftersom de har ett högt fiberinnehåll. Stort plus för att de inte innehåller något extra tilsatt socker utan det som ger den lite söta smaken är frukten och havren i drycken. Och eftersom de är baserade på havre är de fria från mjölk vilket ju gör att fler kan ta del av dem.

Planti Oat Smoothie finns i tre olika friska smaker: Mango & Citrus, Raspberry & Licorice samt Cucumber & Melon.

 
Idag är det ju även mycket inom milöspektrat som spelar in även vad det gäller kost och tillverkning av kost och Plantis produkter ligger ävenbra till i detta tycker jag då de utvecklas loklat i Älvsjö och tillverkas i deras egna fabrik i Åbo vilket då bland annat innebär att det inte behöver ske allt för långa transporter.

En annan lite kul grej med Planti är att de ägs av den ideella stiftelsen Kavlifonden som har som syfte att förvalta dela ut överskott från sin verksamhet till välgörande ändamål både i Sverige och hela världen. De har bland annat gett bidrag Barnfonden, Ung Cancer och Hjärtebarnsfonden! Och sådana initiativ värdesätter jag lite extra!

 

Så vill du njuta av ett gott mellanmål samtidigt som du bidrar till en bättre värld för andra så är en Smoothie från Planti verkligen att rekommendera!

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: