Morotskaka-snittar

Jag kan fastna hur länge som helst på "nätet" och söka på olika recept, då framför allt inom bakning. Min telefon har galet många screenshots med sparade recept, det finns ju så mycket kul som man blir sugen på att testa!
 
Och nu i helgen testade jag ett recept på "Morotskaka-snittar"!
Tänkte att Morotskaka är ju extremt gott och då borde väl en småkaka i den samma tappning vara briljant! 
 
Och visst blev de goda! De var dessutom en väldigt lättbakade med få ingredienser som man dessutom oftats har hemma. 
 
 
Vill du också testa så får du receptet här:
100 g rumsvarmt smör (riktigt smör är alltid att föredra)
1 dl finrivna morötter
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 msk kanel
1 tsk kardemumma
½ tsk bikarbonat
2,5 dl vetemjöl
1 msk sirap
 
Jag började med att riva morötterna i min matberedare och sen blandade jag alla ingredienser där i och körde ihop till en deg. Snabbt och smidigt, men går så klart blanda för hand också om man hellre vill det.
 
Dela sedan degen i två delar som rullar till längder som placeras på plåt med bakplåtspapper.
Platta till dem något och grädda sedan ca 15 minuter i 175 grader. 
Skär sedan i lagom stora bitar.
 
Ät och njut!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: