Sommarlov!

I fredags var det dags för läsårets avslutningar här hemma i min kommun och i år är det då första gången som jag inte går på sommarlov i samband med detta! Tänker jag efter så är det ju första gången sen jag själv började första klass för många, många år sen som jag inte har sommarlov! Annars har jag ju haft det själv när jag gått i skola och när man pluggade vidare var det ju liksom också sommarlov även om man sommarjobbade stor del av loven. Och sen blev jag ju lärare vilket då också har inneburit en hel del sommarlov genom åren.

Men nu är det så alltså slut på det i och med att jag inte längre jobbar som lärare! Detta år var det min allra första sommaravslutning som rektor och som rektor har man inte sommarlov, även om typ alla verkar tro det. Nej, nu är det semestertjänst som gäller vilket är en ny erfarenhet då man liksom skulle få till det med semester tillsammans med Jimi så klart. Innan har ju jag alltid varit ledig så har han fått sin semester under min ledighet mer eller mindre. Men nu har vi alltså fått planera detta på ett annat sätt och vi har då båda några veckor kvar innan vi har semester.

Men jag har ju ändå förmånen att få vara med på skolans avslutningar och det är ju alltid något speciellt så klart. Alla sommarklädda barn med pirr i magen när de står framför alla och framför sina sommarsånger, gemensam sång av "Idas sommarvisa" och "Den blomstertid nu kommer"! Det är en speciell känsla som inte går att beskriva med ord. Och nu var jag ju heller inte bara åskådare utan hade ju den stora äran att avtacka elevrådet, premiera en utvald elev och hålla sommarlovstalet! Lite småpirrigt för en rektor också så klart att stå inför en fullsatt kyrka och hoppas att åtminstone någon lyssnar på vad man har att förmedla. Men det gick nog bra hoppas jag och jag fick en del positiv feedback efteråt så någon hade i alla fall lyssnat!

Men som sagt jag har några veckor kvar att jobba innan jag sen då får sommarlov... nej just det semester heter det ju numera!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: