Jag buzzar lakrits från Fazer

I samarbete med Buzzador har jag fått möjlighet att testa lite spännande nyheter på lakritsfronten från Fazer! Nytt i deras sortiment är det som kallas Fazer Lakritsi som grundar sig på Fazers traditionella recept från 1928. Lakritisi är en form av mjuk lakrits där man även lagt lite energi på deisgnen av förpackningarna! Alltså inte bara gott att äta utan även trevligt att ha framme, om man nu kan låta bli att äta upp dåp vill säga!

Med denna nya prodult vill Fazer stå fast vid den traditionella tillredningsmetoden där all tillverkning sker i Finland, i den lilla staden Lappeenranta. Den finska lakritsen är ett av de äldsta originalen av lakritssorter i världen och har fått ett starkt rykte om den höga kvaliteten.

Lakritsi är gelatinfri, smaksatt med naturliga aromer och innehåller inga onödiga tillsatser.

Jag ser med spänning fram emot att testa dessa läckerbitar framöver då jag verkligen älskar lakrits!

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: