Nya vänner

Genom de tävlingssatsningar jag gjort under de senaste åren har jag inte bara lärt känna mig själv och min kropp bättre utan jag hr även lärt känna en del nya vänner! Det blir ju lätt att man i de sociala medierna söker upp inlägg som handlar om just kost och träning när man själv är mitt uppe i det. Och vissa fastnar man lite mer för och dem har jag valt att följa och ha viss "kontakt" med på Instagram. Sen finns det några som man fastnar ännu lite mer för och den kontakten blir lite mer än bara ett litet "heja-rop" på inläggen då och då. Sen försöker jag lämna små kommentarer regelbundet till de flesta jag följer då jag själv uppskattar när andra lämnar kommentarer till mig.
 
Men med detta inlägg tänker jag lyfta två personer som jag lärt känna genom sociala medier men även lärt känna lite mer även "utanför" instagram. En av dessa är Ann-Britt och vi har följt varandra på Instagram under några år nu (tror sen 2015 eller nåt sånt). Ann-Britt skriver alltid så kloka, genomtänkta och underfundiga texter till sina inlägg och hon har genomfört en helt otrolig resa under sitt liv. Så kika gärna in på hennes konto på Instagram, du hittar henne där som @ab_eriksson2.0.
 
I höstas träffades vi för första gången "på riktigt" då vi var på samma Fitness-event i Borås. Så kul att få träffas IRL efter så mycket konversation i cybervärlden! Och man vet ju aldrig innan om personen är "den samma" i verkligheten som den är skyddad bakom sin skärm! Men Ann-Britt var precis lika glad och trevlig som jag uppfattat henne och det var väldigt lättsamt att umgås med henne även om vi då aldrig träffats innan. Sedan träffades vi igen på Luciapoklen där vi båda två var med och tävlade! Där hann vi inte prata så mycket med varandra eftersom man är väldigt inriktad bara på sig själv och sina förberedeler inför tävlingen. Men några ord hann vi så klart byta med varandra. Och vi har sagt att vi ska ses igen framigenom och det hoppas jag verkligen blir av. Vi bor ju trots allt inte så långt ifrån varandra så det ska vi kunna fixa.
 
 
En annan person som jag lärt känna på snarlikt sätt är Nazli, men henne har jag bara känt sen i höstas typ. Vi kom i kontakt med varandra genom en chattgrupp som jag blev inbjuden till av Pia som jag känt sen innan då vi bland annat har tillhört samma team. Pia har jag då träffat någon gång innan och henne känner jag väl lite grann. Men i alla fall så var de några tjejer då som skulle tävla på Luciapokalen och som hade denna chattgrupp där jag belv inbjuden. Jag kände ju ingen annan mer än Pia, men hängde på och var med och chattade i gruppen. Det var ju så klart mycket skriverier om träning och mat och kanske inte så direkt personligt. Då var ju inte tanken att jag skulle tävla på Luciapokalen men det blev ju som det blev med Decembercupen och därför även då Luciapokalen. Så då fick jag ju chans att träffa alla i gruppen, men precis som jag skrev ovan så är man ju inte jättesocial under tävlingsdagarna precis och jag pratade inte alls mycket med tjejerna i gruppen. Den som jag då pratade mest med var Nazli, även om det inte var direkt mycket prat där heller, men vi hade i alla fall platser jämte varandra backstage. Men som sagt inga djupare samtal direkt.
 
Sen tänkte jag väl att efter tävlingen blir det väl inte så mycket mer med chattgruppen heller. Och det var väl sant på sitt sätt, själva konversationerna i chattgruppen avtog ganska så snabbt direkt efter tävlingen. Men däremot började jag och Nazli chatta med varandra istället av lite olika anledningar. Våra första "egna" meddelanden skrev vi då i början av december och sen dess har vi skrivit till varandra varje dag, flera gånger om dagen, och det har även blivit några telefonsamtal. Vi har nog bollat det mesta mellan oss och det är nog tur att ingen ser allt vi skriver till varandra... Genom alla dessa meddelanden har vi lärt känna varandra väldigt väl tror jag och det känns som om vi har känt varandra i evigheter. 
 
Självklart pratar vi om att ses i verkligheten också och det är något jag verkligen längtar efter. Dock är det en del "hinder i livet" som gör att det inte riktigt funkar i praktiken just nu så vi får fortsätta med vårt dagliga chattande och tids nog ska vi få till det att träffas på riktigt igen!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: