Januari 2019

Och helt plötsligt, bara så där, så är redan årets första månad slut! Helt galet vad fort tiden går ju! Och jag vet att man låter som en gammal stofil när man säger så men då får jag väl vara det då! Har en tanke om att jag under året ska göra en summering månadsvis om vad som hänt under månaden då och då är det alltså dags för ett första försök här nu då att summera januari 2019:
 
Gör jag en snabb återblick så känns det ju inte som om jag har gjort så mycket annat alls än det vanliga köret med jobb och träning... Och det är väl lite så jag trivs bäst, med mina invanda och relativt fasta rutiner!
 
Och om man ska summera det hela på jobbfronten så har jag ju ett helt underbart jobb där jag varje morgon är full av förväntan på att få åka till jobbet. Dagarna där är ju så varierande så man får ju aldrig chans att tröttna på något enformigt. Så fullt upp på jobbet och den senaste veckan har väl dessutom varit mer fullspäckad än vanligt och så ser det ut att vara en period nu. Det beror till stor del på att alla lönesamtal ska genomföras just nu och det tar ju sin lilla tid. Det är nog 35 samtal som ska förberedas, genomföras (samtalen i sig tar 30-40 min) och efterarbetas. Utöver dessa samtal så ska ju alla andra uppgifter och möten genomföras. Men jag klagar inte, älskar när det är full rulle!
 
Träningsmässigt känns det väldigt bra. Har ju snart gått två månader sen tävling och jag vet av erfarenhet att tiden efter tävling kan vara tuff på många vis. Men vis av erfarenhet har jag lyckats bättre denna gång! Det är annars väldigt lätt att tappa kontroll och fokus både vad det gäller mat och träning efter en så lång tids satsning. Men som sagt jag har lärt mig av tidigare misstag och lyckats så mycket bättre denna gång! Matmässigt kör jag vidare med kostplan som coach skrivit för just tiden efter tävling. Sen är väl tanken att jag successivt kan släppa på planen i och med att jag inte har nån tävling att planera för. Men just nu känns det bra att följa planen och kroppen (och hjärnan) mår så mycket bättre med denna kontroll. Så kostplanen följer jag måndag till fredag och sen kan jag vara lite friare under helgerna. Men även då gäller det ju ändå att tänka lite smart, man kan inte svullna varenda måltid under en helg.
 
Beträffande själva träningen så kör jag på mer eller mindre som innan tävlingen med morgoncardio en timme varje morgon och sen gymmet 5-6 pass i veckan. Skillnaden nu är att det inte måste genomföras ett visst antal pass i veckan utan dyker det upp annat så är det ok att skippa gymmet just då och det är ju en bra känsla ändå.
 
Om jag ser till vad jag gjort utöver det ”vanliga” då under januari så är det som jag spontant kommer på hotellfrukosten med Vanja i lördags och min och Jimis datenight för någon vecka sen. Datenighten var väldigt trevlig (även om Jimi just då hade påbörjan till influensan), det var länge sen vi gjorde något tillsammans så. Vi började med gott käk på Pizza Hut och sedan en riktigt bra film på bio. Minns dock inte vad filmen hette, men den var bra i alla fall och det är ju huvudsaken. Det var som sagt en trevlig kväll så det får nog räknas till månadens höjdpunkt helt enkelt.
 
Ja, det var väl då en summering av årets första månad för min del. Nu ser jag fram emot en by spännande månad!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: