Februari 2019

Som jag skrev för typ en månad sen (HÄR) så har jag en tanke att under året nu då göra en summering av varje månad och eftersom det idag är 1 mars så är det alltså dags att summera februari.

Februari är ju lite kortare än övriga månader under året men det har ändå varit en väldigt händelserik månad med många avvikande aktiviteter mot mitt sedvanliga liv med jobb och träning som jag skrev om i förra summeringen! Så denna gång väljer jag att berätta om några olika roliga saker som jag har gjort under månaden:

Månaden började med en mysig frukost tillsammans med två före detta kollegor. Redan när vi jobbade tillsammans träffades vi regelbundet för att äta frukost (eller fika) tillsammans och bara sitta och tjata om allt mellan himmel och jord. Detta har vi hållit fast i ett bra tag nu och det är alltid lika trevligt! Denna gång var vi hembjudna till Emma som hade dukat upp en helt fantastisk frukostbuffé! En bra start på månaden helt enkelt!

 

Helgen därefter hade jag äran att ännu en gång få tillbringa en stund med underbara Manuela som driver bloggen ”Passion for baking”. Jag har ju nämnt ett antal gånger att hon ät en stor idol och förebild för mig så att få umgås med henne är en stor lycka för mig!

 

Februari innebär ju även sportlov så klart även om jag nu då inte längre har sportlov på samma sätt som tidigare när jag var lärare. Men jag och mamma har ju vår sportlovs-tradition att åka en helg till Göteborg för att bara mysa och shoppa och det har vi gjort även i år då så klart! Fredag morgon, 15 februari, satte vi oss på bussen till Göteborg, checkade in på Elite hotel Plaza och njöt av en helg med trevlig shopping och god mat!

 

Ni märker ju – en himla massa kul saker som hänt under februari. Men det är inte slut med det! För just nu i skrivandets stund befinner jag mig ungefär 180 mil hemifrån, närmare bestämt på ett hotellrum i Ljubljana – Sloveniens huvudstad! Vad gör jag då här kan man ju undra, det är ju liksom inte semestertider ännu?! Men jag är faktiskt här på utbildning genom jobbet! En utbildning som heter ”Multiculturism – Teacher´s role in the integration process of immigrant children” och jag har varit här sen lördag 23 februari och ska åka hem igen nu på söndag. Det var med lite kort varsel jag blev tillfrågad att delta i denna utbildning då en av de som egentligen skulle med fick förhinder. Och jag är verkligen glad att jag fick möjlighet att delta för det har varit en väldigt bra utbildning där jag har lärt mig många nya saker samtidigt som jag har fått uppleva ett väldigt vackert Slovenien (får bli ett eget inlägg framöver tänker jag).

 
 
Och där med är det då dags att se fram emot en ny spännande månad!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: