Blogg100:6 - Matlådefix

Ett stående inslag här hemma på söndagar ( i regel förmiddag) är att fixa veckans matlådor. Det blandas shakers till frukost så det bara är att tillsätta vatten, lunchlådor för hela veckan görs helt klara och vissa middagar förbereds så mycket som möjligt. Så skönt att ha detta klart varje dag sedan och då bara kunna plocka ut rätt burk ur kylen - sparar en hel del tid faktiskt!
 
Jag gör alltid en två veckors mtaplaneing som vi sedan handlar inför varannan fredag så flyter allt liksom bara på och det krävs inte så mycket tanke kraft och tid för att få mat i magen! Sen är jag ju ingen större matfantast heller för den delen utan kan lätt tänka mig att äta samma mat flera dagar i rad. Mitt syfte med mat är att fylla på med den energi som jag behöver för att utvecklas inom min träning på bäst möjliga sätt!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: