Gröt-tips!

I morse testade jag en ny gröt till frukost och den var galet god! Jag har sett och hört om den på flera ställen och alla lovprisar den så jag var ju bara tvungen att testa jag med! Och jag blev verkligen inte besviken, så galet god! När man kollar på vad den innehåller så blir man väldigt skeptisk, men som sagt positivt överraskad när man äter den!
 
Min upplvelse var att det var som en blandning av mammagrynsgröt och ostkaka på något sätt...
 
Här har du receptet så att du också kan testa:
 
Koka upp cirka 1 dl havregryn med 3-4 dl vatten och 30 gram riven zuchini.
Låt koka några minuter under omrörning.
Tillsätt enliten nypa saffran och ca 20 gram proteinpulver (jagkörd epå smak Kanelbulle från Tyngre.se) och koka någon minut till.
Sedan tillsätter du 1 dl äggvita som du har vispat till ett hårt skum, (tänk marängsmet). Rör ihop och låt det sjuda 1-2 minuter till.
Sedan är det klart! Vad man sen vill ha på är ju en smaksak! Jag valde hallon och lite pumpakärnor!
 
Lycka till och smaklig måltid!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: