Shellac

För några år sedan (tror jag) började trenden med shellac på naglarna men först nu har jag testat på detta! Jag har ju genom åren gått på en hel del olika nagelbehandlingar och de senaste åren har jag framför allt "kört med" akrylnaglar. Det är ju ändå en viss känsla med att alltid ha snygga och fräsha naglar. Dock så har jag inte gjort så mycket åt mina naglar sen typ i somras. Mest beroende på "lathet" och tidsbrist... Alltså ska man måla naglarna hemma känns det som om det tar en evighet för lacket att torka och alltid blir det förstört då man skavar emot innan det är helt torkat.
 
Men nu här om dagen fick jag ett litet ryck och kände att det var dags att göra något åt naglarna igen. Och visst denna vecka harjag sportlov och har ju tid att måla dem själv och låta dem torka ordentligt. Men lite bekväm är man ju allt så varför anstränga sig själv när andra kan göra det åt en?! Och för ett tag sedan öppnade det en ny salong här hemma i Habo så jag tänkte det vore ju värt att testa. Och då slog mig tanken att man kanske dessuto skulle testa på det här med shellac då de även gör det på den nya salongen.
 
Själva principen med shellac är att det är ett speciellt sorts nagellack som kan beskrivas som en blandning mellan nagellack och gelelack. Det finns i många olika nyanser, stärker dina egna naglar och håller i ca 14 dagar. Lacket härdas i UV-ljus och du får en fast och glansig yta. En annan fördel är att det torkar direkt och du kan till exempel direkt stoppa ner handen i väskan och plocka upp din plånbok utan att det blir en enda skrapa på naglarna.
 
Så sagt och gjort, igår var jag alltså iväg för att få nya fräscha naglar och jag är jättenöjd med resultatet! Återstår bara att "utvärdera" hållbarheten och jämföra med akrylnaglarna som jag är mest van vid.
 
Färgen gör sig inte riktigt rättvis på fotot, de är mer rosa i verkligheten.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: