Nr 12: Min sommar

Jag skrev ju lite grann om sommaren i inlägget HÄR för några dagar sen så egentligen finns det väl inte så mycket mer att skriva egentligen.

Det som väl är mest noterbart med sommaren 2018 är väl vädret då och väder kan man ju alltid prata om! Men denna sommar har vädret ju varit helt fantastiskt med vecka efter vecka med strålande sol och värme! Många har dock klagat på värmen, som verkligen har varit extrem, och jag kan väl erkänna att det ibland kändes olidligt. Men samtidigt vill jag inte klaga för jag tar ju hellre detta väder än en hel sommar med regn och kyla, så man har liksom fått härdat ut och söka skugga för att få lite, lite svalare vid behov.

Jag är ju heller ingen sol- och badmänniska så att dra till stranden dag efter dag som många har gjort har inte tilltalat mig direkt. Kan väl erkänna att det enbart har blivit två strand-dagar denna sommar, vilket många nog kan skratta åt!

Det som jag nog har uppskattat mest med denna värme är väl då alla kvällar då man kunnat sitta utomhus ända till läggdags utan minsta tillstymmelse till kyla vilket ju är väldigt ovanligt i vårat land!

Så sommaren 2018 kommer väl minnas som en stillsam och varm sommar. Nu är det då bara att hoppas på att vi får en lika fantastisk höst!

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: