Nr 14: En av mina favoritbilder som jag har tagit själv

Återigen en lite klurig kategori eftersom jag inte tar så många bilder egentligen och de som jag tar är typ bara till instagram och snapchat och de brukar ju inte vara så himla bra precis…

Sen kan man säkert hitta bra bilder som tagits genom åren och sparats ner på datorn (typ från semestrar och så) men det kände jag inte riktigt att jag har tid att ögna igenom…

Så för att göra det lite enkelt för mig (och för att ändå kunna få till detta inlägg) väljer jag att lite snabbt kolla igenom de bilder som jag tagit och lagt ut på instagram hittills i år. Visade sig inte så himla lätt det heller då det inte var så många ”vettiga” bilder att välja bland… Kan det vara så att jag behöver snäppa upp nivån på mitt instagram kanske?!

Nåja, tänker ju som sagt inte lägga någon större tid på detta och väljer då en bild på ett konstverk som vi har hemma i samhället. Bilden tog jag i samband med en fotoutmaning som jag hakade på i våras i ett försök att få lite variation på mitt instagramflöde. Uppdraget till just den bilden var att tolka ordet ”skrot” och eftersom konstverket är rostigt tyckte jag att det kunde passa.

Dessutom är det ett ganska så häftigt konstverk som vi Habo-bor nog egentligen inte ser så mycket nu för tiden. Dels för att det, enligt mig, står lite felplacerat men även för att man ju lätt blir hemmablind på det som man liksom ”ser” mer eller mindre varje dag!

Så här är då alltså mitt bidrag till ”Favoritbild”: 

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: