Veligare än någonsin!

Som jag har skrivit tidigare så är ju det här första året som jag inte har sommarlov utan "helt vanlig fyra veckors semester" som så många andra. Detta innebär att jag fortfarande har några dagar kvar på jobbet innan jag går på semester, men det känns bara bra. Har en hel del att stå i med på jobbet så dagarna rusar förbi illa kvickt!
 
Men ledighet närmar sig både för mig och Jimi och vi är galet veliga i vad vi ska göra på vår semester... Vi brukar ju bila runt i Europa ner till Kroatien där vi har det riktigt bra. I år har vi bestämt att vi inte ska åka så långt utan vänta nåt år till för att få ett litet sug efter det hela igen. Ibland är längtan viktig för hela upplevelsen!
 
Så vad ska vi göra då istället? Ni anar inte hur många timmar framför allt Jimi har lagt på grubblande på detta! Vi var först inne på en sväng till Österrike för lite enklare vandring i de underbara bergen. Sedan började vi spåna på en sväng till Polen och vidare till Tyskland istället. Polen har vi inte varit i och många säger att det är fint där och att det är något man borde uppleva.
 
Eller är det mysigare med Österrike ändå?! Där har vi ju varit tidigare flera gånger och vet bra hotell och matställen...
 
Eller borde vi kanske testa på något nytt ändå och vidga våra vyer lite?!
 
Turerna har varit många fram och tillbaka och där emellan har vi vi typ bestämt att vi inte åker någonstans utan kör på lite hemmautflykter istället.
 
Eller ska vi åka iväg ändå?! Några dagar enbart till Polen då kanske? Typ en shoppingweekend eller så?! Det vore väl trevligt?! Eller visst vore det ju mysigt med bergen i Österrike?! Dagsutflykter hemmavid kan ju också var kul och omväxlande väl?!
 
Ja, hemmaplan får det nog bli trots allt känns det som om nu och det känns faktiskt väldigt bra det också! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: