Jag buzzar Castello Creamy White

Genom Buzzador har jag fått möjlighet att buzza lite ost i form av Castello Creamy White! Detta är en krämig dessertost gjord på komjölk och tillverkad enligt traditionella metoder, vilket innebär att de görs för hand i öppna kar och detta resulterar i det tunna, vita goda skalet. Innanmätet är krämigt lent  och ska ha smaktoner av yoghurt och mörk choklad med inslag av smör, grädde och en tydlig syrlighet.
 
Nu är det ju så att jag går på ett visst kostschema där det tyvärr inte ingår så här smarrig ost. För den låter ju grymt god tycker jag. Den kan passa till det mesta tror jag, både som den är tillsammans med lite goda kex, kanske i en härlig sallad eller som tillbehör till en saftig köttbit...
 
Men som sagt, inget smakande för min del denna gång utan jag lämnade över den till en kollega som fick testa på den istället och hennes bilder ser ju väldigt frestande ut:
 
Tror definitvt att denna ost kommer testas en dag när jag får avvika från min kostplan!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: