Nu är det dags att snäppa upp en nivå igen

Ni som följer mig på instagram vet att jag lägger en hel del tid på min träning just nu. Ni är säkert ganska så trötta på mina tråkiga inlägg där jag typ sitter svettig och ofräsch på min träningscykel mer eller mindre varje morgon och sedan en uppdatering från gymmet på kvällen... Har ju i alla fall valt att de flesta av dessa inlägg bara hamnar i storyn så de försvinner ju ganska så fort. Gissningsvis är ni också ganska så urless på mina tråkiga matbilder som i huvudsak handlar om torsk, kyckling, ägg, broccoli och potatis...

Så frågan är då kanske vad jag har för syfte och mål med detta? Eller gör jag det bara för det är så himla skoj med all träning och grymt spännande med denna ovarierande kost?! Nja, kanske inte riktigt så. Träningen älskar jag förstås, både morgoncardion och gymmet på kvällarna och det är alltid lika spännande att se hur kroppen utvecklas i detta. Men att varje morgon gå upp extra tidigt för satt avverka en timme på cykeln och sedan tillbringa mer eller mindre varje kväll på gymmet kanske man inte gör ”bara för att”...

Vad det gäller maten så är jag heller ingen större matfantast och tycker det fungerar bra att äta samma mat typ hela tiden. MEN kanske inte just detta upplägg då det är en hel del maträtter jag saknar och lite mer variation skadar väl inte så klart. Det jag nog saknar mest är en ”riktig” frukost, helst bestående av gröt. Just nu är det äggvitor och potatis som gäller och det är väl ingen drömfrukost direkt kanske även om det absolut inte är något fel på smaken eller så men känns inte riktigt som frukost...

 

Så visst finns det lite mer bakom detta upplägg än bara för ”skojs skull”, det tror jag nog alla fattar. Och om allt går som tänkt och planerat så kommer jag genomföra ännu en tävling i bodyfitness inom en ganska så snar framtid! Så därav all träning och den strikta kosten!

Det är ju snart ett år sedan jag tävlade i Decembercupen och efter det var det ju många tankar som gick runt i huvudet. Du kan läsa mer om det HÄR. Nu har jag då sedan en tid tillbaka landat i att jag vill köra tävlingen en gång till!

Och nu med cirka 75 dagar kvar så är det verkligen läge att snäppa upp det hela ytterligare en nivå om jag ska komma i den ”perfekta” formen. Och det som jag verkligen behöver ta tag i nu är poseringsträningen eftersom det nog var just poseringen som jag tappade på sist.

Så nu är det in i den berömda bubblan igen och dagarna kommer i stort sett ägnas åt att äta, träna, posera och jobba så klart. Hopps ni följa mig på min resa både här på bloggen (lovar dock inga tätare inlägg här) och på instagram där du hittar mig som @acsmid.

Jag är taggad för detta så klart och det är ett val som jag har gjort själv. Vet att det kommer bli tufft, men det är ju en del av det hela. Gäller bara att ha rätt mentala inställning så kommer man förbi även det jobbiga, men jag tar gärna emot era heja-rop och peptalk också så klart!

 

 

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: