En dag som rektor

Jag skrev ju i förra inlägget att det är fullt upp på jobbet och jag får ofta frågan vad man gör som rektor egentligen. Svårt att svara på känner jag då man faktiskt gör så många olika saker under en vecka. Men för att få lite inblick valde jag igår att med en timmes mellanrum notera vad jag gjorde just då, från det att jag kom till jobbet till det jag åkte hem. Och då såg min tisdag ut så här:
 
 07.10 På plats på jobbet, fixat en kopp snabbkaffe och går igenom mailkorgen och svarar på de mail som kräver svar. Får enhel del som bara är att slänga typ...
 
08.10 Möte med socialtjänsten
 
09.10 Mötet pågår ännu
 
10.10 Avstämning med skolans specailpedagog
 
11.10 Skriver på en ansökan om Statsbidrag
 
12.10 Möte med Elevhälsoteamet, ett extra möte då även skolpsykolog var med
 
13.10 Jobbar med budget och försöker få ordning på vår ekonomi (ingen lätt uppgift...)
 
14.10 Lönesamtal med en av lärarna
 
15.10 Har en anställningsintervju kring en tjänst som fritidspedagog
 
16.10 Loggar ut och redo att åka hem.
 
Så ser alltså en dag ut. Och emellan de olika avstämningarna har en del andra saker avverkats också, men kan ju inte klocka mig varje minut... Det var då alltså tisdagen, dagen i dag kommer se annorlunda ut så klart även om vissa saker är snarlika. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: