Redo för nya vecka!

Måndag morgon och en helt ny vecka ligger framför oss! 
Som vanligt går helgerna rasande fort, vilket ju i och för sig hela veckan gör. Känns nästan ofattbart att vi redan är i slutet av januari...
 
Helgen gick som sagt fort även om jag inte gjort så mycket avvikande mot hag brukar. Helgerna handlar ju mestadels om träning och förberedelse för kommande vecka typ. Men även lite extra tid för vila och återhämtning vilket så klart är behövligt!
 
Lite extra lyx var det dock i lördags då jag och Vanja var och år hotellfrukost på Stora hotellet i Jönköping. Det var väldigt gott så klart och de hade ett väldigt bra utbud och det fanns nog något för alla typer av frukostätare tror jag. Själv fastnade jag för deras egengjorda (tror den var egengjord i alla fall) granola som var riktigt god!
 
Efter frukosten var min tanke att ta en sväng på stan och sen passa på att träna aven i Jönköping för att få lite variation på gym. Så ut på stan men jag kände att jag inte var på något shoppinghumör  just då och tänkte att jag kastade om upplägget och gick till gymmet först och passade så på att välja det centrala gymmet som jag bara varit på någon enstaka gång. Det var ett bra val då det inte alls var mycket folk där och jag kunde genomföra mitt benpass utan att behövs vänta på maskiner eller byta övning. Vill ju helst, i min fyrkantiga värld, följa min plan...
 
Träningen flöt alltså på bra och jag fick till ett bra pass som känns ännu.. Sedan ut på stan igen och jag gick in i några butiker men shoppingsuget var inte så stort nu heller och jag var heller inte ute efter något speciellt, förutom lite påfyllnad av lite kosttillskott. Så jag köpte det jag skulle och åkte hem igen istället! Stan finns ju kvar fler gånger! Hemma blev det sen mestadels vila resten av dagen.
 
Söndagar är ju mina ”fixardagar” då jag förbereder så mycket som möjligt för kommande vecka och så även denna söndag då. Så det blev ett gäng matlådor gjorda, veckans kläder är framplockade, tvätten undanröjd etc. Skönt att ha mycket klart och förberett då det ger ett bra flyt under arbetsveckan sen.
 
Och nu är det då som sagt (i skrivandets stund) måndag morgon och jag är redo för veckan. Jobbmässigt är det just nu ganska så intensiva dagar med många olika slags möten (en del inplanerade i förväg men det har på sista tid även dykt upp en del möten som måste typ akutplaneras). Just nu är jag även igång med alla lönesamtal som ska genomföras under januari och februari, och det är då ca 35 samtal det handlar om. Men se nu inte detta som något gnäll ifrån min sida! Snarare tvärt om, jag älskar när det är fart och fläkt! Och det är ju lite därför som mitt söndagsfix känns bra då jag inte behöver lägga energi på alla bitar under veckan.
 
Så jobbmässigt kommer veckan alltså rulla på och träningsmässigt hoppas jag att även det flyter på. Börjar ju mina dagar med en timmes cykling och sen är förhoppningen att få tillfånga pass på gymmet under veckan.
 
Vad har ni för planer för veckan? Oavsett vad så önskar jag er alla en fin vecka!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: